C Plus Plus(C++)

Kontynuacją języka C jest jego wersja obiektowa tzn. język C++.Tworzy on interface do komunikowania się zarówno z procesorem komputera, systemem operacyjnym jak i urządzeniami peryferyjnymi. Zastanawiające jest jakie obiekty matematyczne można przedstawiać za pomocą konkretnego języka programowania w tym przypadku C++. Otóż wróćmy na chwilę do jego zubożonej wersji czyli C. Mamy tutaj zasób obiektów matematycznych. Podstawowym jest funkcja czyli relacja prawostronnie jednoznaczna(zwraca tylko jedną wartość przy jednej lub wielu zmiennych). Cały język C to kombinacja różnego rodzaju funkcji, które wykonywane jedna po drugiej stanowią o zmianie postępu wykonanie programu. Jednak po pewnym czasie pracy z C zaczęło brakować konkretnej usystematyzowanej struktury matematycznej takiej jak algebra z wielofunkcyjną przestrzenią. Oczywiście w C były obiekty językowe w postaci struct czyli jak sama nazwa wskazuje struktury. Była ona jednak używana do konstruowania jedynie zbiorów a nie całych algebr. Przypomnę tylko, że algebra jest to zbiór lub rodzina jakiś wartości wraz z wyróżnionymi działaniami-funkcjami niejednokrotnie wieloparametrowymi. Podstawowymi odmianami algebry są grupa, pierścień i ciało. Jednak w ujęciu programistycznym tworzy się algebrę o cechach w zależności od potrzeb.Jak już wspomniałem algebra to zbiór z pewną wyróżnioną przestrzenią czyli zbiorem podzbiorów iloczynu kartezjańskiego.Skoro mamy do czynienia z przestrzenią to jej podstawową cechą jest punkt, który możemy zaobserwować, a stanowi on pewien podzbiór wyróżnionej przestrzeni. Zauważmy że tak rozumując możemy dojść do takich podstawowych obiektów informatycznych jak graf, który jest zbiorem wierzchołków z nieuporządkowaną lub uporządkowaną przestrzenią powiązań pomiędzy tymi wierzchołkami.Grafy stanowią podstawę algorytmiki. Ale wróćmy do naszych rozważań. Zatem w języku C brakowało algebry, dzięki której moglibyśmy przedstawić abstrakcyjne obiekty takie jak punkt przestrzeni. Rozwiązaniem okazało się rozszerzenie do języka C++. Podstawową strukturą języka C++ jest klasa czyli pewien zbiór z wyróżnionymi funkcjami - metodami określonymi na tym zbiorze. Zainicjować klasę to znaczy stworzyć obiekt opisywany przez daną klasę wraz z wyróżnionym stanem lub stanami tego obiektu opisywanymi przez funkcje zwane metodami klasy. Obiekt jest więc pewnym punktem w przestrzeni opisywanej przez daną klasę czyli inaczej algebrę.